DÓZSÁS DIÁKTANÁCS MUNKATERV TERVEZETE
2014/2015 tanév
Szeptember
- Falújság készítése a tanévnyitóra az iskola kezdés jegyében
az 5.osztályos napközis csoportokkal együtt
- Iskolai diáktanács alakuló ülése- szeptember 8.(h.) 14 óra
- Munkaterv megbeszélése és elfogadása
- Sulirádió indítása szeptember 1-jén
- Diák büfé beindítása szeptember 8. (h.) 8. b. osztály
- Felkészülés az iskolai diákparlamentre
- Iskolai diákparlament megtartása- szeptember 18. (cs.) 14 óra
- Jubileumi év –logo pályázat meghirdetése és eredmény hirdetés
Október
- Október 4.- Állatok világnapja rajzverseny meghirdetése
- Részvétel és koszorúzás az október 6.-ai városi megemlékezéseken
- Részvétel a megyei diákparlamenten- október 9.(Lovassy Gimnázium)
- Papírgyűjtés népszerűsítése a Dózsavárosban
- Őszi papírgyűjtés- október 13-17.
- Program javaslatok a jubileumi tanévre
November
- Diáktanács ülése
- Osztályterem szépségverseny meghirdetése
- „Diákok a suli rádióban”- diákújságírók, költők, tudósítók
- Részvétel segítőként az Ovis kupa lebonyolításában (kíséret stb.)
December
- Adventi játékdélután és teaház, játszóház – dec.18.
- „Fogyatékkal élők napja”- Vendégünk a Vakok és Gyengénlátók Egyesülete
- Az iskolai karácsonyfa díszítése, részvétel az ünnepi előkészületekben
Január
- Diáktanács ülése
- Farsangi karnevál előkészületek, feladatok vállalása
- Megemlékezés a kultúra napjáról a sulirádióban (megzenésített versek, diákköltők)
Február
- Felsős farsangi karnevál- február 6.
- Valentin nap az iskolában – február 13.
Március
- Diáktanács ülése
- „Sikeres dózsások”- közönségtalálkozó híres dózsás diákokkal
Április
- Tavaszi papírgyűjtés
- Jubileumi gálaműsor lebonyolításában feladatok vállalása
- DÖK nap előkészítése, programterv megbeszélése
Május
- Diákönkormányzati ülés
- DÖK nap- május 22.(p.)
- Osztály szépségverseny értékelése
Június
- Az éves diákönkormányzati munka értékelése, kirándulás
Diákönkormányzat célja:
•a diákok egyéni és közös érdekeinek képviselete és védelme a törvényes keretek között.
•az iskolai közösségi élet szervezése, a tanulók tanulási, kulturális, sport és egyéb igényeihez kapcsolódó kéréseinek, kérdéseinek, véleményeinek összegyűjtése, ezek alapján intézkedések, ill. szervezőmunka kezdeményezése.
•az iskolában színesebb, változatosabb diákélet kialakítása, a diákok érdeklődésének felkeltése.
A DÖK feladata az intézmény vezetésével összhangban ellátni a diákok érdekképviseletét, szervezni, lebonyolítani az általa tervezett programokat. A DÖK és az iskola együttműködik, kölcsönösen segítik és erősítik egymás tevékenységét.
A DÖK részt vesz a közösség formálásában, a tanulói jogok érvényesítésében, a személyiség fejlesztésében, a közösségi életformák gyakorlásában. Fejleszti a felelősségtudatot, segít a vezetési gyakorlat megszerzésében, és a közösség érdekében munkát végez.